Pouzdana i Precizna Procena Rizika u Zaštiti
Upravljanje rizicima je ključni aspekt bezbednosti u poslovnom i privatnom okruženju. Svakodnevno se suočavamo sa različitim vrstama rizika, bilo na radu, u poslovanju ili privatnom životu. Efikasna procena rizika omogućava prepoznavanje potencijalnih pretnji i sprovođenje mera zaštite koje minimizuju gubitke i unapređuju bezbednosne standarde.
Savremeni modeli korporativnog upravljanja stavljaju poseban akcenat na procenu i upravljanje rizicima, jer adekvatan sistem zaštite može značajno smanjiti operativne i finansijske rizike. U skladu sa tim, naša kompanija GS&LP je okupila tim iskusnih stručnjaka, licenciranih od strane Ministarstva unutrašnjih poslova, koji izrađuju Akt o proceni rizika u zaštiti lica, imovine i poslovanja. Ovaj dokument je od suštinskog značaja za usklađivanje sa Zakonom o privatnom obezbeđenju i predstavlja osnovu za kreiranje sistema tehničke zaštite i bezbednosnih protokola.
Akt o proceni rizika u zaštiti lica, imovine i poslovanja
Akt o proceni rizika u zaštiti lica, imovine i poslovanja je ključni dokument usklađen sa Zakonom o privatnom obezbeđenju, koji definiše bezbednosne mere i procedure za minimizaciju rizika. Na osnovu ovog akta izrađuje se plan tehničke zaštite, kao i projekat sistema obezbeđenja i održavanja opreme za tehničku zaštitu.
Kvalitetno izrađen akt o proceni rizika omogućava prepoznavanje potencijalnih pretnji i implementaciju konkretnih zaštitnih mera. Njegova primena garantuje unapređenje bezbednosnog sistema kompanije, zaštitu zaposlenih i imovine, kao i dugoročnu stabilnost poslovanja.
Ranije su se procene rizika često izrađivale od strane neovlašćenih pojedinaca, što je rezultiralo neadekvatnim bezbednosnim strategijama. Danas, nadzor nad sprovođenjem Uredbe o obavezno obezbeđenim objektima, koja obuhvata i procenu rizika, vrši inspekcijsko telo Ministarstva unutrašnjih poslova, čime se osigurava poštovanje propisanih bezbednosnih standarda.
Predviđene kazne za nepoštovanje propisa o proceni rizika
Predviđene kazne po Članu 6 Uredbe o bližim kriterijumima za određivanje obavezno obezbeđenih objakata i načinu vršenja poslova tehničke zaštite, sleduju za lica koja:
- Ne poseduju Akt o proceni rizika i opšte akte za zaštitu objekta (Član 3, Stav 1)
- Ne izvrše periodično ažuriranje Akta o proceni rizika (Član 3, Stav 2)
I to po sledećim kriterijumima:
- Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara će se kazniti za prekršaj pravno lice kome pripadaju obavezno obezbeđeni objekti, odnosno pravno lice za privatno obezbeđenje ako ne ispuni gore navedene tačke
- Za prekršaj iz Uredbe, iz Člana 6. Stava 1, kazniće se preduzetnik kome pripadaju obavezno obezbeđeni objekti, odnosno preduzetnik za privatno obezbeđenje, novčanom kaznom od 50.000 do 250.000 dinara
- Istim članom u Stavu 3, predviđeno je da će se novčanom kaznom od 5.000 do 50.000 dinara kazniti odgovorno lice u pravnom licu
Takođe, prema Članu 7 Uredbe o minimalnim tehničkim ulovima kod obavezne ugradnje sistema tehničke zaštite u bankama i drugim finansijskim organizacijama kazniće se za prekršaj u iznosu od 100.000 do 1.000.000 dinara finansijska organizacija koja:
- Ne donese Akt o proceni rizika ili ne izvrši periodično ažuriranje akta o proceni rizika (Član 2)
- Ne koristi uređaje, opremu i sisteme tehničke zaštite koji su propisani ovom uredbom (Član 3,4,5,6)
- Za gore navedene prekršaje, novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara do 80.000 dinara kazniće se i odgovorno lice u finansijskoj instituciji